marți, 7 mai 2013

Raul de masina


     Am fost plecata zilele astea, la Rimetea in judetul Alba. O localitate frumoasa ,cu peisaje superbe, insa cam departe de casa.

     Am ajuns sa urasc muntele pentru ca drumul pana acolo este pentru mine un calvar si pana sa ajung la destinatie mi-e atat de rau, incat nu mai am nicio placere cand vad o padure verde, o stanca abrupta, un parau cristalin.
                                                                #Rimetea-Alba#
     De cand ma stiu am rau de masina dar parca drumul de saptamana aceasta mi-a pus capac. Nu exagerez cand va spun ca jumatate din drumul parcurs a fost numai pe serpentine. La un moment dat chiar nu mi-am mai simtit mainile si am crezut ca lesin.
                                                    #Moara de apa-Rimetea-Alba#
     Desi credeam ca problema pe drum o sa fie copilasul meu de trei ani, eu am fost cea care a intors masina pe dos. Parca eram intr-un montagne russe. Cred ca nimeni nu ma mai vrea partener de drum in masina, nu ca as fi vomitat, pentru ca nu vomit, dar pentru agitatia ce am creat-o.
     Si acum ca va povestesc despre drum si iar mi se face rau:))

     Zona chiar este superba. La cativa km de Rimetea, in localitatea Coltesti, se afla ruinele unei cetati.

"Atestata documentar inca de la sfarsitul secolului al XIII-lea ca apartinand familiei Thorocsay, cetatea de la Coltesti este un exemplu de fortificatie adaptata la conditiile terenului, fiind construita pe o inaltime stancoasa cu doua pante abrupte.

Conservata relativ bine, in ciuda distrugerii partiale de catre austrieci in 1702, cetatea ridicata pe parcursul a doua secole prezinta un plan alungit orientat nord-sud.

Cea mai veche etapa o constitue un turn donjon, asezat pe stanca cea mai inalta, pastrata azi doar partial si un al doilea turn locuinta, ce cuprindea cinci etaje.

Cele doua turnuri erau legate intre ele de ziduri, formand o curte interioara. In partea de sud, pe stanca, se afla un corp de cladire cu mai multe incaperi, apartinand secolelor XIV-XV, carora li s-a adaugat o curte interioara, protejata de o barbacana, etapa de constructie apartinand secolului al XVI-lea."
     Daca nu aveti rau de masina, chiar merita sa vizitati zona.
     Aveti si voi aceasta problema la drum?Ce faceti sa nu va fie rau pe masina?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu