marți, 14 mai 2013

Pancakes sau clatite americane

    

      Aseara am avut chef de clatite, dar pentru ca Tudor nu a prea mancat la pranz, mi-am zis sa fac clatite americane, ca sunt mai consistente decat celebrele scoverzi (clatite romanesti). Niciodata, dar niciodata, nici macar cand le-am facut prima data, nu am ratat aceste clatite americane. Se fac mult mai usor decat cele romanesti, la care de multe ori am dat gres cu aluatul. Nici cel mai incepator in ale bucatariei nu va putea rata aluatul de pancakes pentru ca se face foarte simplu.
Cum anume?

  1. Puneti intr-un vas 500g faina, 1 pliculet praf de copt, un pliculet zahar vanilat, 8 linguri zahar, jumatate de lingurita de sare.

2. In alt vas amestecati 500ml lapte cu 3 oua (galbenus si albus), cu 100g unt topit (eu il pun la microunde sa se topeasca)

Stiam si alta reteta cu ulei in compozitie nu unt, dar untul da gust mai bun
3. Amestecam totul cu un mixer era sa zic superior in loc de vertical:) deci mixer vertical


Aluatul este mai gros decat cel pentru clatitele romanesti
si cand puneti cu polonicul in tigaie, nu rotiti tigaia ci lasati sa se aseze aluatul singur. Pur si simplu puneti compozitia in mijlocul tigaii si lasati gravitatia sa-si faca treaba
Intoarceti pe cealalta parte cand vedeti ca se fac gaurele, ca in figura de mai jos:)

Focul trebuie sa fie dat incet, altfel le ardeti.
Din cantitatile scrise mai sus mi-au iesit 13 clatite, pe care le-am impartit si vecinilor (sunt consistente, nu puteti manca mai mult de doua).

Daca doriti sa fie mai speciale, puteti adauga in aluat: alune sfaramante, migdale, seminte de tot felul, ciocolata bucatele, fructe uscate etc. Mie insa imi plac lucrurile simple si clasice asa ca am pus doar dulceata deasupra.

Insa nu orice dulceata. Am cumparat de la Rimetea unde am fost sapt trecuta, de la o doamna de acolo, gem de fructe de padure facut in casa. Bestial...
Gata ca m-a obosit mai mult descrierea retetei decat gatitul in sine:)
Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu