sâmbătă, 15 iunie 2013

Supa de pui cu broccoli


    

     De fapt reteta e salvata pe telefonul meu cu titlul de "zama a la andreea", unde zama=supa si andreea=vara-mea. De cand mi-a dat o portie la borcan mi-a placut mult supa asta, asa ca am salvat reteta si o gatesc destul de des.
      Desi nu-mi place broccoli, in aceasta supa/ciorba imi place la nebunie. M-am surprins singura cand cautam prin farfurie si aceasta leguma, desi prefer cartoful, sub orice forma. Ca sa va bucurati si voi de ea, aveti nevoie de sfaturile mele si de urmatoarele ingrediente:
  • 10 aripi de pui(de data asta eu am folosit pulpele si aripile de la un pui de casa, deci nu foarte mare).
  • jumatate de ceapa
  • 3morcovi
  • 1pastranac
  • un sfert dintr-o telina radacina
  • 1legatura patrunjel frunze
  • 3cartofi
  • 2linguri smantana
  • cateva bucati dintr-un broccoli
  • vegeta, sare
  • 2linguri ulei

 Taiem legumele patratele, le punem in 2 linguri de ulei, punem peste ele o cana cu apa si vegeta. Le lasam sa fiarba asa vreo 20 min cu capacul deasupra.

      Dupa cele 20 de minute punem si carnea si apa vreo 3-4 litri. 


     Lasam sa fiarba la foc mic 40 min, apoi adaugam cartofii taiati cubulete. Dupa alte 15 min adaugati si broccoli (n-am avut proaspat ci congelat) si mai lasati 5-8 min sa fiarba. 


     Opriti supa, puneti intr-un bol 2 linguri de smantana si puneti peste smantana supa cate putin, sa nu se taie. 


Apoi puneti inapoi peste supa din oala, condimentati cu sare si vegeta dupa gust si aruncati in zama si patrunjelul taiat marunt.


     Indiferent pe ce varianta mergeti (pui sau doar aripi) carnea se curata de piele, aripile se taie in trei. Partea aia fara carne de la aripi o arunc ca nu-mi place, e numa piele pe ea. Pulpele le tai mai mici.
     Alt sfat- daca nu vreti sa riscati sa se strice supa, fiind foarte cald afara, eu fac asa: pun apa rece in chiuveta, pun oala in apa rece si tot schimb apa, daca se incalzeste. Procedand asa, nu las supa 5 ore afara  pana se raceste si in 20 min pot pune supa la frigider.
     Se face usor asa ca nu cred ca va trebuie decat chef de taiat legume si neaparat pofta de mancare:)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu