duminică, 14 octombrie 2012

Hernia inghinala-pregatirea pentru operatie

     Grea a mai fost saptamana trecuta pentru mine si familia mea. Dupa cum scriam in postarea trecuta, copilasul meu de doi ani a fost diagnosticat cu hernie inghinala. Diagnosticul l-am dat eu dupa ce am vazut cateva poze pe net (foarte putine am gasit) si mi-a fost confirmat de medicul nostru pediatru si de un chirurg pediatru. 
     Trebuie neaparat sa va povestesc cum s-a petrecut tot pentru ca la randul meu am cautat informatii despre aceasta operatie si nu prea am gasit. Toata lumea iti spune ca este o operatie usoara, ca dupa cateva ore te lasa acasa cu copilul, ca se reface foarte repede. Cam asa ceva am gasit pe internet, dar nu prea am gasit detalii. Sper sa pot eu sa vi le ofer si nu ma refer la actul medical in sine, pentru ca nu am fost in sala de operatie sa vad ce s-a facut, oricum nu cred ca exista parinte care sa poata sa faca asta, adica sa asiste in direct la operatia copilului sau. Dar sa lasam operatia deoparte si sa va spun despre perioada de dinaintea operatiei.
     Pentru ca am fost atat de multumita si bine tratata in sistemul medical privat, stiind ca operatia nu este dificila si poate fi facuta si in sistemul privat, m-am indreptat din start spre clinica unde l-am si nascut. Operatia a fost 460 euro unde era inclus consultul preanestezic si o zi spitalizare. 
     Ce inseamna consult preanestezic? Cel putin in cazul nostru a fost asa: cu cateva zile inainte de operatie a trebuit sa mergem cu copilasul la consultul preanestezic. Operatia ne-a fost programata pentru joi dupa-masa iar la acest consult am fost marti, in aceeasi saptamana. De dimineata copilul trebuie sa fie cu stomacutul gol pentru ca se fac si analize. 
     Am ajuns la clinica si prima oprire a fost la medicul pediatru. Vreau sa va spun ca oricat au incercat cei implicati sa-l linisteasca, aproape pe toata perioada consultului au existat plansete. Medicul pediatru l-a consultat pentru a da unda verde ca este perfect sanatos. Siguranta anesteziei poate fi periclitata daca copilul este racit si nu poate respira bine, asa ca se asigura ca nu exista riscul acesta. Tot pediatrul l-a masurat, cantarit etc.
      Dupa jumatate de ora de plans, ne-am dus la medicul anestezist. Acesta m-a intrebat despre starea lui de sanatate prezenta si trecuta, dar si despre istoricul medical al intregii familii, atat din partea mea cat si din partea sotului. Apoi s-a uitat la el in gat si a citit nota lasata de medicul pediatru. Consultul preanestezic este insotit de un dosar pe care-l porti cu tine pe la toti medicii implicati. Am uitat sa va spun ca am fost cu acest dosar si la medicul chirurg care urma sa faca operatia, astfel ca pe baza a ceea ce a scris el s-a stabilit si pretul operatiei (460 euro hernie simpla, daca era mai complicata cred ca era 550 euro). 
     Dupa controlul facut de anestezist, completat bineinteles de alte plansete, si ale copilului si ale mele, ne-am dus la laborator unde i s-a recoltat sange din manuta (3fiole) si l-au intepat si in deget pentru a afla timpul de coagulare. Aici a plans si el, am plans si eu. Am avut insa noroc sa dam peste doua asistente grozave, care nu s-au aruncat din prima pe mana lui, s-au jucat cu el cateva minute si au incercat sa-i distraga atentia. Insa degeaba ca tot a plans, din fericire insa, cu o intepatura au reusit sa ia tot sangele de care aveau nevoie pentru analize, astfel ca nu i-au spart sau invinetit manuta. Tot aici am lasat si paharelul cu pisu, colectat in seara de dinaintea consultului preanestezic. 
     Trebuie sa fac un fragment diferit si pentru acest paharel, pentru ca desi pentru adulti e cea mai usoara proba de adunat, la copiii cu pampers este o adevarata provocare.. Baietelul meu face tot la pampers si nu stiam cum o sa fac cu proba de urina. Stiu ca exista recipiente speciale pentru bebe mici, care sunt de fapt niste pungute mici cu un orificiu lipicios care se lipeste de pielea copilasului, punandu-i "cucul" in punga, dar am inteles ca se desface, ca trebuie sa-l trezesti noaptea sa tot verifici altfel da pe-afara etc. Am citit pe net cum o alta mamica i-a recoltat pisu baietelului in recipientul folosit si la adulti lasandu-l sa se joace cu apa. Asa ca m-am inarmat si eu cu un asemenea recipient, am dat pampersul jos si ne-am dus la baie, unde deasupra capacului de toaleta (inchis) am pus un lighean mic, am pus putina apa calduta si i-am dat doua cani de plastic cu care sa se joace. El era prins in joc, varsa apa dintr-o cana in alta iar eu langa el, cu o mana tinandu-i bluzita (nu era asa de cald ca sa-l las dezbracat si am inteles ca si faptul ca e putin rece in camera il determina sa faca pisu mai repede) si in cealalta mana tineam recipientul langa cuc. Am avut rabdare ca pescarii pe balta:) Abia dupa jumatate de ora a venit pisu  si cum am vazut ca face am sarit cu recipientul sub cuc si nu am pierdut decat picaturile de la inceput (pierdut intentionat, din cate stiu nu se ia proba chiar din primul jet).
     Medicul anestezit mi-a cerut in plus la analizele standard trecute in dosarul preanestezic si un film la plamani, astfel ca ne-am deplasat langa clinica, la o alta unde se fac si radiografii. Pentru ca aceasta nu era trecuta in analizele standard am platit separat 65 ron. Nu prea mi-a placut ca l-au iradiat, dar daca asta era necesar ca operatia sa fie o reusita, fara surprize, m-am conformat. 
     Trecusera deja 2 ore jumatate de cand am ajuns la clinica, baietelul era epuizat si l-am trimis acasa cu soacra-mea, eu ramanand sa finalizez cu actele. Nu va puteti duce doar mamicile cu ei la acest consult deoarece copiii plang mult, si cand trebuie sa discuti anumite lucruri importante cu medicii, nu va puteti concentra sa faceti acest lucru, astfel ca eu am fost insotita de sot si de soacra. Cand terminam cu un consult, il duceam pe hol la sot si soacra si eu ramaneam in cabinet sa discut cu medicii. 
     Dupa ce i-am trimis acasa eu am ramas sa astept rezultatul radiografiei pulmonare, sa semnez contractul si sa platesc o parte din banii de operatie. Din totalul de 460 euro, 40 euro o reprezinta costurile cu acest consult preanestezic. Eu am platit 500 ron (cv la cursul bnr) urmand ca restul sa-i platesc cand vreau, dar cel tarziu la externare.
     A fost o zi obositoare si pentru copil dar si pentru mine ca parinte. E foarte greu atunci cand ii faci analizele copilului, multa vreme am amanat asta tocmai din aceste motive, nu voiam sa-l chinui, ma gandeam eu, degeaba, doar pentru a sta eu  linistita. Dar stiti ca in seara respectiva nu mai stia nimic? Parca nici nu s-ar fi intamplat, si eu care credeam ca o sa ramana marcat. Cred ca mai mult noi adultii ramanem marcati dupa aceste evenimente, ei uita si iarta foarte repede, chiar si pe fetele care l-au impuns in mana le-a iertat:)
     

2 comentarii:

  1. Aveti dreptate ! Se gasesc putine detalii despre aceasta operatie . Ati facut foarte bine ca ati postat acest comentariu . ;) Va multumesc in numele meu si al tuturor celor care au sau vor avea astfel de probleme !

    RăspundețiȘtergere
  2. Vai, cu tot dragul! Ma bucur daca am putut fi de ajutor.
    A fost o operatie reusita, de atunci n-am mai avut probleme.

    RăspundețiȘtergere