marți, 23 octombrie 2012

Ciorba de pui a la grec

     Inainte sa devin mama, prezenta mea in bucatarie era sporadica. Supe sau ciorbe nu stiam sa fac si nici nu ma straduiam. Insa toate se schimba cand apare in familie, un stomacel, pregatit sa pape mancare proaspata facuta cu mult drag de mami lui. Asa ca am invatat sa fac cateva feluri de supe si ciorbe, astfel ca aproape saptamanal fac cate una (cu precizarea ca mai fac si mamele mari, adica bunicile, in special in weekend).
     Ciorba care-mi place cel mai mult dintre toate este ciorba a la grec. Are multa carnita astfel ca atunci cand mananca ciorba de asta, nu mai e nevoie de felul doi. 

 Ciorba se poate face si cu carnita de porc si atunci normal ca se schimba felul de carne si denumirea :), dar in rest se face la fel ca cea de pui. Eu insa o fac de obicei cu carnita de pui, ca mananca si cel mic. 
Ca ingrediente aveti nevoie de:
-3 pulpe mari de pui
-3 morcovi potriviti 
-1 patrunjel radacina
-o ceapa medie
-1/4 dintr-o telina mare 
- 2 galbenusuri
-250 g smantana
-150 ml lapte
-patrunjel frunze
-vegeta, sare
-100 g orez
-o lamaie
     O sa va descriu cum o fac eu, sigur ca nu este reteta mea, este plin internetul de retete cu aceasta ciorba, asa ca nu stiu cine detine brevetul de inventie:)
     In primul rand puneti in apa rece, aprox 4l pun eu, 3 pulpe mari de pui (le spalati inainte), o lingura de vegeta, ceapa intreaga, patrunjelul si telina pe care inainte le curatati si le dati prin razatoare. Stiu ca ciorba a la grec se poate face si cu legumele taiate cubulete, dar parca e mai buna cu ele date prin razatoare. Lasati sa fiarba impreuna o ora ca sa fiti siguri ca e fiarta carnea de pui. Cand fac ciorba sau supa, intotdeauna o las sa fiarba cu capacul deasupra, altfel s-ar evapora mare parte din supa/ciorba. Dupa o ora, scoateti pulpele fierte pe un fund de lemn, si desprindeti carnita de pe ele, aruncati ceapa. Eu dupa, tai carnita si cu cutitul ca sa fie bucatele mai mici, pentru baietel. Pun inapoi carnita in ciorba si oasele in punga pentru pisicile din curtea blocului. Acum punem in ciorba si morcovii curatati si dati prin razatoare si orezul (orezul il pun intr-o cana si-l spal bine de cateva ori). Las sa mai fiarba vreo 20 de minute dupa care opresc focul. Intr-un bol pun cele doua galbenusuri, pun smantana cate putin si apoi laptele. 
Apoi iau cu polonicul din ciorba putin cate putin si pun in vasul unde am pus smantana, galbenusurile si laptele. Daca am pune compozitia de smantana direct in ciorba, toata s-ar taia. Eu pun aproape un sfert din ciorba peste aceasta compozitie, si tot amestec, si abia apoi pun totul inapoi in oala de ciorba, ca sa fiu sigura ca nu se taie. Pun patrunjelul taiat marunt, storc o lamaie, pun sare si vegeta dupa gust. Daca o vreti mai acra puteti pune inca o lamaie sau bors magic (mai pun si eu cateodata).

Este o ciorba foarte satioasa si tine loc si de felul doi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu