luni, 25 iunie 2012

Spaghete cu ciuperci si kaizer in sos alb


              Sotului ii plac in general spaghetele cu sos de rosii, insa baietelul le mananca doar pe cele in sos alb, asa ca ce reteta credeti ca va scriu amu? Ati ghicit!! O reteta de spaghete cu sos alb.
               Reteta de baza am luat-o de pe site-ul Amaliei, insa am adaptat-o preferintelor noastre.

              Spaghete cu ciuperci si kaizer in sos alb
                                    

Ingrediente:
-spaghete 500g
-ciuperci champignon 500g
-kaizer 250g
-smantana 200g
-lapte 200ml
- parmezan sau branza pentru paste
-o lingura amidon alimentar
-o ceapa mica
-4-5 catei de usturoi
-2linguri ulei (de care aveti)
-sare
               Spalam ciupercile, le desprindem codita si pielita de pe caciula, a ciupercii desigur, si le taiem felii subtiri. In 2lg ulei punem ceapa taiata marunt, punem capacul si o tinem pe foc 2-4min. Din cand in cand mai amestecam. Asezam ciupercile felii peste ceapa si punem capacul. Pana lasa apa ciupercile va trebui sa stati langa cratita si sa mai amestecati. Dupa ce au lasat apa, e mai greu sa se arda asa ca va puteti apuca de kaizer, insa pastrati capacul peste ciuperci.



Kaizerul l-am taiat felii si l-am pus putin la prajit cu foarte putin ulei (o lingura) si ca sa nu se arda am mai pus vreo 3-4 linguri din apa in care fierbeau spaghetele. Amestecati din cand in cand si puneti capacul peste kaizer ca sa iasa mai moale (mai mult fiert decat prajit). Eu l-am tinut cam 7min, din care aproape 5min cu tigaia acoperita.


 Ciupercile au stat sub capac, pe foc, vreo 25min dupa care am luat capacul si le-am lasat tot pe foc, ca sa se evapore apa de pe ciuperci. Cand nu mai este apa pe ciuperci , le saram dupa gust si punem in cratita peste ele un amestec din smantana (200ml), amidon (1lg) si lapte (200ml). Tot acum punem si usturoiul maruntit.
Amestecam aprox 7-10min pana vedem ca sosul se leaga, apoi punem kaizerul prajit.

Spaghetele fierte si strecurate de apa le punem intr-un vas mare peste care turnam sosul. Eu spaghetele nu le dau prin apa rece, doar le strecor de apa in care au fiert. 


 Cand servim, punem deasupra fiecarei portii parmezan sau branza pt paste. Am gasit asa ceva facuta de hochland, e mai ieftina decat parmezanul, cam 6 lei 100g si baietelului meu ii place mai mult gustul, parmezanul e prea concentrat la gust.


Si desertul, care a fost meritul naturii, nu al meu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu