duminică, 10 iunie 2012

Tort masinuta

           Baietelul meu scump implineste in curand 2 ani si maine o sa-l sarbatorim. Adora masinutele asa ca fara sa stau pe ganduri, ca tort m-am gandit la un tort masinuta. Usor de zis, insa cu mainile mele de lemn cam greu de realizat. Recunosc ca mi-a sarit in ajutor draguta mea soacra, care a si facut cumparaturi pentru detaliile masinutei.



             Tortul ales a fost  tortul egiptean al amaliei, dar am folosit doar reteta de la creme. E cel mai laudat tort de pe internet asa ca acum cateva luni l-am facut prima data. Tot cu ajutorul soacrei, pentru ca era primul tort realizat de mine si sincera sa fiu nici sa bat frisca nu aveam habar. Asa ca avand o mana dreapta de nadejde, atunci mi-a iesit tortul foarte bun, inclusiv foile alea din albus, care cica se realizeaza foarte greu. Insa , desi toata lumea il lauda, mie nu mi-a placut faptul ca am simtit in foi migdalele macinate, la fel si in crema de frisca. O sa ziceti, de ce n-am pus nuca, dar e acelasi lucru, cu ocazia asta mi-am dat seama de ce nu-mi plac mie prajiturile cu nuca, migdale sau alune macinate, pur si simplu nu-mi place gustul lor in prajitura/tort. Asa ca a doua oara cand am facut tortul, am inlocuit foile de albus cu un blat normal obtinut din 6 albusuri. Nu ma intrebati cum, ca nu stiu face blat, sau poate stiu si nu am incercat, deci recunosc ca de fiecare data, soacra mea a venit la mine insotita de un blat, nu asa crescut cum ne asteptam, ca trebuia taiat in 3, dar cu chiu cu vai am reusit data trecuta, sa obtin din acel blat, 3 straturi de blat. Din nou a venit soacra cu 2 blaturi, pentru ca de data asta dublam portiile ca sa iasa tortul mai mare.
Ingrediente pentru blat: stiu ca a folosit 6 albusuri/ un blat, altceva nu stiu

Ingrediente pentru crema 1 : 

  • 12 galbenusuri (repet, am dublat portiile, reteta originala are 6 galbenusuri)
  • 12 linguri zahar
  • 680 ml lapte
  • 4 linguri amidon
  • 340 g unt nesarat
  • esenta de vanilie




          Amestecam galbenusurile cu zaharul, putin cate putin, apoi amidonul si la sfarsit punem laptele tot putin cate putin. Asezam vasul pe aragaz, la foc mic si amestecati mereu. Sa nu va speriati, nu se ingroasa asa de repede, chiar m-am uitat la ceas,  in 12 min a devenit de consistenta unei budinci. Luati de pe foc si lasati sa se raceasca de tot, altfel cred ca taie untul. 
Untul scos din frigider si tinut macar 30 min la temperatura camerei (iarna cred ca trebuie scos chiar si pentru mai mult timp) se freaca putin pana se moaie. Eu am folosit unt de unicarm cu 80% grasime. Dupa ce s-a racit crema de consistenta budincii, punem din ea cate o lingura peste unt si amestecam, nu punem mult deodata sa nu se taie. Dupa ce am amestecat crema cu untul, picuram 6-7 picaturi de esenta de vanilie si dam la frigider pana facem crema nr 2 ( pe caldurile astea nu m-am riscat sa tin crema afara).


Ingrediente pentru crema 2:
  • 400ml frisca
  • 300 g zahar
          In reteta originala se puneau si alunele, dar cum am spus mai sus, am renuntat la ele.
Frisca o batem cu mixerul pana se intareste, o punem la frigider si ne ocupam de zahar.
Intr-o craticioara punem zaharul la foc mic, nu amestecam, lasam sa se topeasca zaharul incet. Cand s-a topit de tot, il turnam cu grija pe o tava unsa in prealabil cu unt,  ca sa nu se lipeasca. Dupa ce s-a racit, dar nu de tot, incepem si rupem bucati mari si le punem pe toate intr-o punga. Sfarman cu sucitoarea (ciocan de snitele) pana se sfarama zaharul, dar nu bucati foarte mici. Va atasez pozele ca sa va dati seama mai bine.





Amestecam zaharul caramelizat cu frisca, putin cate putin.


Blaturile le taiem astfel:
Primul blat il taiem transversal, in 3 blaturi mai subtiri

          Dupa cum vedeti si in poza, mi-a fost destul de greu sa fac asta, de fapt cred ca asta-i cel mai complicat lucru de facut la aceasta reteta :) Dar desi se mai rupe, cand se acopera cu crema nu se mai vede.
 Al doilea blat l-am taiat pe mijloc  in doua  si apoi fiecare bucata iarasi in 3 transversal. 


          Nu stiu daca mai era nevoie sa le tai si pe astea mici si transversal, cred ca m-am complicat putin, dar eu va spun cum am facut eu, sunt sigura ca existau solutii si mai bune.
Apoi am inceput sa-l asamblez, prima fata am luat blaturile mai mari, puneti 2-3 linguri pline ochi din crema 1 si peste crema 2 si tot asa.



           Am ornat cu glazura cumparata, pe care ati si vazut-o printre primele poze, dar adevarul e ca nu mi-a placut. E simplu de folosit, o pui cu tot cu ambalaj 5min in apa fierbinte si apoi poti s-o versi peste tort, dar in cazul meu aveam nevoie s-o asez vertical si a curs, desi am folosit o pensula s-o asez.
In schimb creioanele pentru ornat au fost excelente, o sa le mai folosesc. Mi-a fost foarte usor sa ornez cu ele. Ca roti m-am fololosit de niste biscuiti oreo
Rezultatul e asta:

Baietelul meu a zis prima data ca e ford, apoi ca e rabla, dar o rabla cu interiorul foarte gustos, completez eu :)
          Tinand cont de faptul ca nu ma descurc in bucatarie, nu vreti sa stiti cum mi-a aratat bucataria dupa, eram plina de zahar caramelizat, bilutele de ornat le-am scapat pe jos (si-s asa de mici...) Frisca mi-a ajuns si pe usa de la camara, parca a fost un razboi in bucatarie, dar dupa 1 ora timp pentru blaturi (asa mi-a comunicat soacra), 3 ore eu cu cremele si ornatul si o ora vasele si curatenia, cand vezi bucuria copilului, ca are tort o masina ford veche:)  iti dai seama ca a meritat. 
Desi masina e ciudata ca aspect, va spun sincer ca e bestiala la gust.
Abia astept sa-mi aud maine laudele!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu